Get ISLAMIC-Graphics
menarilah dan terus tertawa, walau dunia tak seindah syurga, bersyukurlah pada yang maha Kuasa, cinta kita di dunia & akhirat, Selamanya !

Riwayat Bidadari Syurga

Haruman 'Riwayat Bidadari Syurga' menebarkan aroma segar yang membangkitkan rasa insaf dan kagum pada keagungan Kudrat Maha Pencipta. Subhanallah... Dalam kelembutan hati, ada tegas yang tak bisa digugah. Dalam kehalusan jemari, tergenggam utuh janji abdi pada yang Esa. Dalam malu, suara tegar mereka mampu menggegarkan dunia. Siapakah yang dapat menandingi kehebatan mereka, para hamba yang akhirnya menjadi bidadari syurga? Sungguh, tanpa diminta, riwayat mereka melintasi ruang zaman dengan megah. Menyampaikan mesej, harum mawar bukan sekadar untuk dicium, indah kelopaknya bukan sekadar untuk dikagumi tetapi durinya mampu mencarik hati yang musyrik, memberi iktibar tanpa rasa gentar.

Entri kali ini, dikupaskan mengenai kisah kisah para Bidadri syurga yang menjadi idola para muslimah pada hari ini. semoga dengan penulisan ini dapat berguna kepada semua sebagai pedoman hidup.

Aduhai para Bidadari Syurga...
mendengar lagu dan membaca hikayat kalian membuatkan kita tertanya-tanya. Mampukah kita menjadi seperti mereka? Layakkah kita berdiri di sisi kalian? Sedangkan sejarah kami tak setanding riwayat kalian, pengorbanan kita tak tak tersaing perjuangan kalian, pengorbanan kita tak tersaing perjuangan kalian dan kehambaan kita tak sehebat pengabdian kalian....


~'Riwayat Bidadari Syurga' menambat hati pada yang Esa~





segala puji padaMu...

kata buatku

"tidak akan ada kemakmuran tanpa kasih sayang,
hanya mereka yang beriman sahaja yang akan tahu makna kasih sayang itu"

detik waktu yang berharga

kata kata cinta

aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu
jika kaw hilangkan agama dari dirimu
maka hilang lah cintaku padamu =)

syair arab

" cinta merupakan anugerah takdir,
pertama kali datang terlihat bak air yang tenang,
namun tika seseorang yang bersangkutan menerjuninya,
tenggelamlah ia didalamnya, tak tertolong lagi

E N J O Y !