menarilah dan terus tertawa, walau dunia tak seindah syurga, bersyukurlah pada yang maha Kuasa, cinta kita di dunia & akhirat, Selamanya !


salam alaik'... marhaban ya ramadhan...

maaf pada semua dah lma ana tidak update cerita baru...

kesibukan dunia buat ana sibuk lebih-lebih lagi bila kedatangan bulan ramadhan tahun nie...

apapun crita harus diteruskan.. mengenai ramadhan kali nie.. memang seronok sekali.. apatah lagi di awal ramadhan di mana tazkirah ramadhan daripada ustaz ana iaitu ustaz norzam.. banyak memberi kesedaran kepada semua..

tazkirahnya berbunyi... mari solat sunat terawih kerana solat ini hanya dapat dilakukan di bulan ramadhan saja.. bulan lain kalau nak buat juga boleh.. tapi sendiri mo faham lah kan.. maybe antumah adalah orang yg pertama..

memang ramai muslimin & muslimat yang menunaikan solat sunat ni... alhamdullillah.. tapi sayang kebanyakan insan tidak menjaga solat fardhu 5 waktu tetapi ramai pulak rajin tunaikan solat sunat... haii yang wajib ditinggalkan yang sunat dikejar-kejar.. hairan jugak manusia akhir tahun ni kan!!.

maafkan ana kalau terlanjur. sindiran ini hanya untuk memberi kesedaran semata-mata.. apapun marilah kita memperbanyakan amal ibadah dan amar makruf nahi munkar di shahri ramadhan kali ini .... dengan harapan agar bertemu dengan malam laila al-qadar yang penuh keberkatan... asfa lillah... illal liqa..

segala puji padaMu...

kata buatku

"tidak akan ada kemakmuran tanpa kasih sayang,
hanya mereka yang beriman sahaja yang akan tahu makna kasih sayang itu"

detik waktu yang berharga

kata kata cinta

aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu
jika kaw hilangkan agama dari dirimu
maka hilang lah cintaku padamu =)

syair arab

" cinta merupakan anugerah takdir,
pertama kali datang terlihat bak air yang tenang,
namun tika seseorang yang bersangkutan menerjuninya,
tenggelamlah ia didalamnya, tak tertolong lagi

E N J O Y !