menarilah dan terus tertawa, walau dunia tak seindah syurga, bersyukurlah pada yang maha Kuasa, cinta kita di dunia & akhirat, Selamanya !

silaturrahim yang kian hanyut.

Islam adalah sebuah agama yang amat menitikbertakan tentang keamanan dalam sesebuah negara.
saya kira pembaca pasti tahu dan inginkan pegangan ini.Rasullulah s.a.w sendiri ada mengingatkan bahawa menakut-nakutkan orang islam (tarwi;) adalah perkara yang dikutuk oleh agama. Setiap umat Islam di suruh untuk memberikan salam kepada setiap orang Islam yang lain dengan ucapan "Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh."

 Bahkan bukan itu sahaja, diwajibkan ke atas kita untuk menjawabnya.
keunikan yang teramat sekali apabila adanya agama yang mengajar umatnya untuk menyebarkan DOA keselamatan dan kesejahteraan kepada umatnya pada setiap kali bertemu dan begitu juga apabila berpisah.

apa sebenarnya maksud sebenar di sebalik salam yang disampaikan kepada orang islam yang lain?. ucapan ini sebenarnya adalah zikir dan doa untuk orang yang kita berikan salam..

tapi rasanya umat islam yang kian memoden terlupa akan doa yang amat mudah disampaikan ini. muda mudi kita lebih sesuai mengucapkan Hai, Hello, Yo dan sebagainya.. Astagfirullah al-azim,.

inilah realiti kehidupan, yang mudah dipermudahkan saja. bukan ini yang kita mahukan. jika keseluruhan umat islam mengucapkan ucapan berlandaskan barat, lama kelamaan hubungan sesama saudara jaraknya diumpamakan dari satu kampung ke satu kampung. Nauzubillah min zaliq.

ini peringatan buat penulis sendiri. ucapan yang mudah serta mendoakan kesejahteraan saudara seislam yang lain harus sentiasa berlegaran di bibir kita. jangan biarkan diri terpengaruh dgn negetivenya budaya. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatu.

wallahualam bi.sawab. ^^

segala puji padaMu...

kata buatku

"tidak akan ada kemakmuran tanpa kasih sayang,
hanya mereka yang beriman sahaja yang akan tahu makna kasih sayang itu"

detik waktu yang berharga

kata kata cinta

aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu
jika kaw hilangkan agama dari dirimu
maka hilang lah cintaku padamu =)

syair arab

" cinta merupakan anugerah takdir,
pertama kali datang terlihat bak air yang tenang,
namun tika seseorang yang bersangkutan menerjuninya,
tenggelamlah ia didalamnya, tak tertolong lagi

E N J O Y !