menarilah dan terus tertawa, walau dunia tak seindah syurga, bersyukurlah pada yang maha Kuasa, cinta kita di dunia & akhirat, Selamanya !

رمضان كريم ^^

رمضان كريم ينعاد علينا وعليكم بالخير والبركة

كل عام وانتم بخير ^^

ramadhan kareem!!
hanya setapak hari lagi, bertemulah ia..

woah,, x sabarlaa pula.. isnin nie dah puasa. huhuhu... ~~ sedihlaa. ne adalah puasa pertama tanpa KELUARGA disisi. tapi raya insyaAllah pasti bersama...

mari tanya diri,, kita dah ready ke nak puasa ne?
kita dah siap untuk berjuang menentang nafsu buruk a.k.a syaitan kecik ?
syaitan kecik?? <-- ya la kan syaitan kena kurung. nafsu buruk je yang tinggal..


0Oh ya.. ingat lagi ke niat puasa? ke dah lupa dah??

" نويت صوم غد عن اداء فرض شهر رمضان هذه السنة لله تعالئ "

ingat laa pulaa..

sepa ada penyakit lupa? jom niat puasa untuk sebulan..

" نويت صوم شهر رمضان هذه السنة كله لله تعالئ "

lupa la pulaa..


nanti buka puasa macam mana? baca ja la doa makan kan senang? laisa mamnu3 lakin.. bacalah doa buka puasa.. kan ada nee.. 

Allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin



k laa semua.. jangan lupa terawih & menjelajah malam untuk bertemu dengan malam seribu bintang..
Laila al-Qadar...
*bukan jelajah dengan bantal tp dengan qiamullail

selamat berpuaSa semua :))
e-klas dari saya~~


assalamualaikum && 3la liqo'

segala puji padaMu...

kata buatku

"tidak akan ada kemakmuran tanpa kasih sayang,
hanya mereka yang beriman sahaja yang akan tahu makna kasih sayang itu"

detik waktu yang berharga

kata kata cinta

aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu
jika kaw hilangkan agama dari dirimu
maka hilang lah cintaku padamu =)

syair arab

" cinta merupakan anugerah takdir,
pertama kali datang terlihat bak air yang tenang,
namun tika seseorang yang bersangkutan menerjuninya,
tenggelamlah ia didalamnya, tak tertolong lagi

E N J O Y !